Friday, March 18, 2011

aziz

aziz ni salah sorg kawan baik aku time blaja kat sekolah menengah sains miri
kitorg jadi rapat gile2 time form 4
kebetulan form 4 dapat satu kelas
masa mula-mula dapat tahu masuk kelas elit time tu, aku ngn aziz jadik humble gler ahh..
x rasa yg ktorg terlalu hebat untuk berada dalam kelas elit
alaaa siapa lah kami nak masuk kelas power2 kann..

dalam kelas, meja ktorg duduk tiga-tiga nazrul dok dalam skali, aku dok tengah, then baru aziz
masa tu kalau x silap, aziz kot yg jadi ketua kelas.
haha...sempoi habis lah die jadi ketua

petang2 tu ktorg x bersukan, jadi lepak lah dalam bilik dengan nazrul, moses, sabri. sometimes tu tido.haha

masa bulan berapa ntah masa tu...bulan 8 agaknya...
dia ada masalah mata.
die kne undergo operation bagai.
berapa minggu ntah die tak gi sekolah.
then tak lama lepas tu, time waktu persekolahan, nazrul mintak aku temankan dia pergi asrama, die cakap aziz nak pindah, jadi nak tolong die kemas2 kan barang2...
aku masa tu tak expect pun die sakit sampai perlu nak pindah sekolah. aku tahu die ada masalah mata, tapi kalau dah elok, x payah lah sampai nak pindah.
aku pergi lah. tercengang jugak la masa tu.

ohhh aku baru teringat.
weeks sebelum die ambil cuti sakit tu.(bulan 6 kot)
die ni macam pelik2 sket.
contohnya, time die nak mintak sumting dari aku, aku bagi, tapi die macam meraba-raba nak amik barang tu. aku mmg pelik la masa tu. kenapa mamat ni camni pulak kn.

sejak dua menjak ni, dia selalu call aku. dulu time first semester die ada call.
then bari tadi die call.
masa nak balik dari midValley, tengah nk tunggu bus. die call.


(kitorg cakap bahasa sarawak, kalau aku taip bahasa sarawak kang sepatah haram korg tak paham, jadi aku translate lah ekk)

mula2 tu..bla...bla..bla...tanya kabar bagai

aku : ko baru habis STPM kn?
aziz : aah
aku : soooo, how? ok x?
aziz : hoho..biasa2 je..tak ok sangat
aku : ohh... jadi, nak sambung kt mana lepas ni? dah isi UPU?
aziz : ada mintak UM ada jugak, UPM UKM UPSI. tapi tak tahu lagi dapat ke tak. tengok lah
aku : insyallah dapat lah. nanti kalau dah tahu dapat mana, bagitahu lah. kolau dekat je, kita boleh jumpa.
aziz : huishh...haha segan...xnak menyusahkan
aku : aih...asal plak nak segan...x susah pun..jumpa je...alaa lama dah kot x jumpa
then he's mumbling. aku x paham
aku : sori tak dengar. ko cakap apa?
aziz : tak nak jumpa. nanti menyusahkan ko pulak. (ye...ye...die ulang benda ni dalam 3 kali kot)
aku :haha...nak susahkan apa? x susah pun. ye la kalau dah dekat, boleh lah jumpa, bawak amirah ke...buat reunion sket.
aziz : ohh.. Amirah tak bagitahu ke?
aku : hurm....tak.. bgtahu apa?
aziz : (dia diam je taw..aku dah gelabah..)
aku : kenapa? (sebenarnya, masa ni aku dah dapat tahu, die nak cakap apa, mesti sumting to do dengan mata. tapi, bukan dah baik da ke mata dia?)
aziz : sekarang aku dah jadi OKU



dulu kita kawan, sampai bila-bila kita kawan.
kalau haus kita minom kan..
kalau bosan, kita main fesbuk..
kalau kawan perlu pertolongan, yup, kita ada untuk mereka. (kalau tak, tu bukan kawan lah kut)
saat ni tetiba rasa naaakkk sangat jumpa dia.
tempat dia duduk dekat Limbang. tempat aku kat bintulu.
jadi sangat jauh.
nak pergi Limbang dari bintulu, perlukan passport, sebab kne lalu brunei.
tapi aku yakin. satu masa, ktorg pun akan jumpa jugak. kita kawan.

No comments: