Saturday, January 29, 2011

UM xda ke kolej yang setiap bilik ada toilet sendiri? kalau ada aku sanggup join 17 aktiviti kolej semata-mata nak masuk kolej tersebut.

mak aih. panjang berjela-jela tajuk post.

p/s: post ini mungkin sedikit meloyakan. dan memiliki unsur2 18sx dan sg pl bagai. bagi yang ada sakit jantung, sakit kepala, diabetes, obesity dan sakit hati, sila jangan teruskan membaca kerana ia boleh mengundang nestapamaut



baik disini, aku taknak ketengahkan isu pilihan raya UM x lama lagi.
aku taknak ketengahkan isu OPS sikap CNY yang tak nampak keberkesananny.
aku jugak tak nak cerita tentang isu buang baby yang tak lekang terpampang didada-dada akhbar dan internet.

(diingatkan blog aku bukan berita harian nak melaporkan benda alah ni semua. sekian)





siapa pernah nampak toilet dengan najis mughalazah berketul-ketul dalam mangkuk tandas di toilet kolej kediaman korang?
berapa ketul taik yang pernah korang nampak di tempat yang sama?
berapa kerap korang masuk toilet yang tidak dflush?
berapa banyak dosa korang dapat setelah mencarut dsebab korang terjumpa ketulan-ketulan coklat kehitaman mahupun kekuningan di dalam mangkuk tandas?
adakah ini angkara manusia? anjing? hamster? tikus? mahupun cicak?
pernahkah korg membuat pertandingan bersama floormate, siapa boleh tahan duduk dalam toilet tidak berflush paling lama?



p/s: soalan diatas adalah soalan past year. jadi sila buat.





dah jemu dah jumpa taik.
dari first year, sampai sekarang.
isu ni dah macam lagi kronik dari isu buang baby aku tengok.



(isu ni aku bagi nama....isu buang taik...boleh?)-lepas ni boley lah ajak siti dengan anita sarawak buat lagu tengtang isu buang taik. agak-agak mcmana laa lirik diorg nak buat.



kalau toilet tu rosak, flush masaalah ke ape, boleh lagi diterima pakai
tapi bila aku tolong flush, boleh pulak. (ini menandakan aku dah terlalu kerap tolong flush)



yang lebih memalukan
floormate aku semua budak medic & dental.
otak geliga. tapi berak bersepah.
even kucing pun tahu menimbuskan taik dengan tanah lepas berak. (walaupun taik kucing tu still jugak busuk setelah ditimbus, tapi xpe, kucing tu, at least ade usaha.)





cube perhati elok-elok gambar kat bawah ni. tengok betul betul.nampak tak ada orang memancing kat tebing takungan air tur





kalau kite berak. taik keluar yang macam ni.
then kita basuh lob*ng ehem ehem dengan menggunakan berus gigi air? betul?
kalau kita menggunakan air, suppose, taik tu tidak akan berada disitu, sebaliknya beliau akan dialirkan masuk kedalam takungan air toilet tersebut. SETUJU? (kecuali kalau taik tu keras cam batu tu lain kira lah )

maka, kalau kita jumpa taik yang mcm gambar diatas, maknanya, tuan empunya taik tersebut kita boleh anggap tidak membasuh ehem-ehem nya. betul? (kecuali jugak lah, kalau tuan empunya menggunakan kaedah tradisional, membasuh menggunakan batu/kertas)





come on man, kalau pathogenesis of atherosclerosis kaw boleh ingat sekali dengan complication bagai, tak kan tarik flush simple nak mampus kaw boleh lupa. banyak kali pulak tu. bagi makan kasut kang br tawu.haih. stress la camni. belaja parasit pun tak stress mcmni.







aku buat post panjang berjela-jela pasal isu taik ni pun, tidak akan mengubah keadaan.





satu lagi pasal isu tandas.













kalau kita belajar menembak selama 10 tahun, mesti dah expert kan, siap bole tembak epal atas kepala orang.
tapi.... floormate aku rata2 dah brumur 20 tahun. maksudny paling kurang 17tahun pengalaman kencing menggunakan toilet. tapi still xleh nak aim kecing betul2.
bersepah air kencing. busuk. hancing. nak kata bongok kang bipolar.

benda ni aku jumpa bukan kat floor aku je. kat mana2 tandas awam pun boleh nampak ok. jadi pesanan khas ini jugak ditujukan kepada umum.



sometimes bila masuk toilet tu. tengok toilet. dah elok dah diflush. tapi kencng bersepah kat keliling mangkuk tandas tu. orang tu ada multiple lobang kot k*te die.kesian. doktor tak check anu die kot time kecik2. congenital malformation.



satu lagi.

kalau kencing berdiri. towards the end, some urine akn terkena mangkuk tandas betul? kalau tak faham tengok gambar yang last tu.
yang tu aku faham maybe xley nak elak kan.
tapi come on la. jangan dibiar. busuk ok.





penyelesaian : jangan tahu nk basuh kotek*te je. jirus toilet tu sekali dengan air. basuh keliling toilet tu. pastikan takda urine. or else, satu toilet tu boleh hidu hancng kaw. kalau tak pun kencing duduk. kan senang. dapat jugak ikut sunnah nabi kan.





benda ni common sense. sangat malu oke. especially ade orang pakai toilet tu directly after korang pakai. tengok kencing bersepah. tak pandai basuh. reflect personality korang.











baik. saya sudah berpuas hati.yeaY!!

kalau pasal taik tu. aihh.. aku x taw la sampai bila masih ada masalah mcmni. mesti akan berlaku lagi lah berak bersepah. diorg lupa kot, kat sini tak ada mak diorg nak tolong flush kan. aihhh...



kalau part kencing bersepah tu. ingat2kan lah diri sendiri OK??

ingat. toilet tu bukan ko sorang yang pakai. orang lain jugak pakai.

dan orang lain(AKU) tidak dibayar untuk membasuh bekas kencing.



























-asri afandi-

11 comments:

MUHAMMAD AIMAN said...

Ni la jdnye belajar pndi tp otak letak kt bontot..
Sohai..

Unknown said...

haHAha.. selekeh

miss aini said...

post ni sgt2 panjang smpai nk mati baca.haha..gambar xtahan

Unknown said...

ko kne tengok gamba tu lame2 br ade feel sket bc post panjang ni..haha

-so- said...

Sangat suka post ni!!!!
Semua orang boleh relate!!!
Tatau cmana nak wat bagi ada perubahan kan???
How i wish pelaku pelaku tersebut baca blog ini!

afiqah nordin said...

gross asri!gross!

part gambar tu aku baca dgn lajunye sbb xsggup tgok lame

Unknown said...

-so- (ni bukan nama bapak kaw ke?)

semua org bole relate?sbb aku ada sebut SITI laa..

Unknown said...

fiqah din - tgk la lme2 sket gamba tu, ada org memancing kt takungan air tu haa..hahahah

Sofiah Nazirah said...

hehe. lawak ^^
btw asri, name xde D. nazirah je :)
hehe

F@!Z said...

LOL. ni la dy ex-rumate ak.

Unknown said...

haha.. yg kt atas ni la ex rumate aku..