Wednesday, May 26, 2010

ape ngko ingat ngko Ziana Zain?? ~azwan ali pny style~

sekebun cinta yang berbunga
mekar berdiri dan berduri
aku yang asli didalam mekar
bila terbit mentari, menguntumlah
*petir**halalintar serta anak bininya*

ohhh...sungguh syahdu dgr lagu kak ziana zain pagi2... tsk...tsk...


kisah malam semalam
ktorg family makan dinner kat luar. kedai tu memang ramai pelanggan. boleh dikatakan setiap kali ktorg makan situ, kedai tu memang tak lekang dek pengunjung. sentiasa ramai. ramai yg kesitu pun sebab ayam penyek, entah tak sedap mana pun aku makan. mlm tadi makan benda lain pulak, tak nak ayam penyek lagi dah. cukup. tak best. jemu. okeh

pokok pangkal sebenarnya, aku terjumpa membe lama time sekolah rendah dulu. lama gler tak jumpa. bandar bintulu ni kecik je pun. nama beliau asyikin. ktorg satu kelas dari darjah 2 sampai darjah 6. Bole? (in fact, darjah 2 sampai darjah 6 takde rombakan kelas, memang semua dlm kelas yang sama). dari nama beliau pun korang dah boleh agak jantina beliau bukan? kalo tak dapat jugak, sila cari dalam buku teks. oke?


beliau datang dengan parents beliau. ya aku masih ingat muka mak bapak beliau. bukanlah ingat, tapi familiar. muka parents beliau tak banyak berubah, cuma makin tua. ya of kos lah. beliau baru masuk kedai tu time ktorg dah amek order. maksudnya, aku sampai dulu lah. nak tegur beliau walaupun perempuan, bukannya masalah, betul tak. kawan lama. tapi beliau pandang aku dengan tak de perasan. ehh, mungkin pandang aku tapi cepat-cepat larikan anak mata. uhuk...uhuk... boleh pulak kan. takpe2, kita assume beliau memang tak nampak.....aha kena think +ve. oke takpe, ko tak pandang aku... yang penting aku makan!!...

baik... masa dah abes makan, ktorg family pun balik. takkan nak tido situ.haha. aku keluar lalu depan meja beliau bole. aku lalu dengan langkah perlahan supaya boleh tegur beliau. aku siap angkat tangan and tunjuk f*ck senyum. (sambil sebelah tangan aku pegang mak aku. yang terus melangkah keluar. means, aku tak akan stop ke situ)
apa yang membuatkan pertemuan malam tadi menjadi isu untuk entri ini is her expression lepas pandang aku. erk... tak. tak. beliau tak pengsan. takda lah teruk sampai mcmtu skali. adoii.. okeh, expression beliau cam nih... dahi berkerut 14 lipatan, kepala kebelakang sikit, mata berkelip2 ala2 ziana zain tengah buat high pitch...bole? hahahah.. jom kita cerakinkan sebarang kemungkinan yang boleh menjadi interpretasi terhadap ekspresi beliau.

1. " kenapa mamat nih, nak teckle aku pun takyah lah depan mak bapak aku, adoii"


2. "erk!!....do i know you?"

3. "ehhh, asri tegor aku lah, mati aku. tadi buat2 tak kenal. camne ni. buat muke blurr lah, supaya dia tahu aku tak kenal beliau"

haha


4. "ehh, asri lah. lama tak jumpa. buat muka camnih, aku nampak canteq dan comel dengan muka ni depan cermin. biar beliau jatuh cheentaaaa sama aku. weeeee"

5. "dia lambai aku ke lambai orang belakang"

6. "erk orang gila mana pulak niii... dah lah lambai aku depan mak bapak aku. mati aku kena kenen2kan ngn ko kat rumah.... matiii.... ekspresi camgini sesuai bila bertemu dengan orang gila"


7. "asri asal ko lambai kat akuuu....depan mak bapak aku pulak.... buat muka cam gini lah, nampak yang aku mmg tak kenal ngko.. jadik parents aku tak syak apa2"


8."ehh muka budak nih macam pernah tengok. dalam tv ke? ehh pelakon kot"


what do you think guys.?... banyaaak possibilities, includes the silly ones. yaa could be.haha
tak nak wat statement kat sini. kalau beliau baca blog aku. hancur pecah berkecai hati beliau. uhuh

aku tahu parents beliau tengah pandang aku. aku tak expect pulak beliau akan buat ekspresi begitu. jadik malu pulak aku dengan parents beliau. super annoying dgn muka blur yang beliau bagi. seyes aku jadi malu. sungguh berguna pegangan tangan mak aku masa tu, bole manarik aku pergi.
suppose aku tak yah layan rasa malu, walau annoying manapun, stop kat meja tu, and ingatkan beliau balik who am I. baru bijak. salah aku lah kan. lambai orang, pastu biar beliau dlm keadaan blurr.haha budak-budak

setakat ni, hampir semua kawan-kawan sekolah rendah yang aku jumpa kat celah2 mana, semua kenal aku. well, orang popular. erk!!!!...hahah


sesungguhnyah kamu anggapannya untuk meraih impian
terletakmu dihalaman
pemusnahmu adalah KUMBANG
runtuh bilamu kelayuan
impianmu adalah masa untuk menikmati segala
belum pasti dirimu bahgiaaaa



lagu ni memuja kutuk blog aku dow....XD
kejam!!!??!










p/s: aku baru nak letak gambar kelas time darjah 5 dulu. tapi gamba tu dh xda dlm fesbuk. membe aku yang letak gamba tu dah buang aku jadik kawan dia. erm... buang dari fesbuk... gara2 pakwe dia tak bagi add boys. haha xpe and nak tahu??...baru kejap tadi aku bukak fesbuk, and ada sorg request as friend. guess who??...haha "watak utama dlm entri ni"... terkejut king kong bole?haha...ingat pun lagi kat aku yee joyah..

.....

4 comments:

jaksyen said...

amboi dh pndi ek berevolusi menulis blog... haaaa terkejot kitak joyah jual belacan add rah fb.. hahahahaha

kamek rase sbnrnya possibility yg ke9:
sape budak ni tibe2 je lambai aku..dah x ensem bajet artis la nk lambai2.. sekali tgk cam org cushing syndrome pn ade gak.

Unknown said...

erk!!...terima kaseh haziq...uhuk..
mungkin betol no.9 yang anda tambah sendiri itu...
kenapa cushing syndrome?? moon face buankah dimiliki oleh anda?
mungkin anda lupa tentang acromegally, which is lebih tepat...
correction : cushing syndrome ----> acromegally

jaksyen said...

moon face itu muka mira zuber..hahaha
yelar2 saya moon face kamu swuare face..

ande acromegaly + cushing sydrom + alkaptonurea..
sila la lihat perut yg semakin membulat tu..pasti ada purple straie(haha betul ke ejaan.. dah lupe sume 1st year)

ANIS ASILA said...

adakah perempuan tu berfikiran yang number 8 tu?

hehehe.

yang part lagu kak ziana tu,tumpang simpati oh,xsangka kumbang pemusnah eh,tapi adakah kak ziana bermaksud kumbang hitam jugak pemusnah?hehe.penuh persoalan.