Saturday, May 15, 2010

keNapa haRus ada piliHan RaYa....



pagi tadi terbangun awal....dan takda nafsu untuk tidur balik..
my mak (datin salbiah) bagi cadangan untuk temankan beliau menghantar my bapak(dato' afandi ke pejabat)....
Hari Sabtu?? ----> bapak aku ada projek luar katanya...
tiada pilihan lain, aku hanya ada satu option untuk dipilih....iaitu untuk bersetuju..
aku ikut je lah... sian pulak mak aku driving sorg2... mase aku kat U pun die driving sorg2...apalah kiranya aku mengisi kekosongan yang beliau sering alami diketika aku tiada... (tetiba aku rasa ayat aku begitu dramatis...TT)

itu pendahuluan... pangkal cerita yang hendak aku bawakan untuk entri kali ini adalah tentang kesesakan lalulintas...


sekarang aku bagi 5 minit untuk korang fikirkan apakah link diantara

kesesakan lalulintas <--> Pendahuluan aku <---> Tajuk Entri ini













"aku tahu pembaca aku bijak... ada otak yang geliga dan pandai.. "
















jawapan : aku, Datin serta Dato' terperangkap didalam kesesakan lalu lintas.... dato' turut mengatakan bahawa kesesakan ini berlaku setiap hari... untuk elak dari terperangkap, beliau terpaksa bertolak ke pejabat dengan lebih awal... perkara ini diburukkan lagi dengan kemalangan jalan raya yang kemungkinan besar boleh berlaku.... semua ini dipercayaai disebabkan oleh ketidaksistematikkan (hakhak) jalan raya yang dibina oleh jabatan kerjaraya. Masalah ini boleh diatasi jika Jalan Raya ini diubah suai. Ini bukan seperti KL oke, ini Bintulu je kot nak JAM sangat rediculous. perkara-perkara ini semamangnya telah diketahui oleh pihak kerajaan, khasnya ADUN bintulu yang aku tak tahu siapa, yang aku tahu beliau berbangsa cina. Dimana ADUN dalam menangani masalah rakyat??.. Adakah masalah ini hanya dilayan pada musim pilihan raya??....










kecewa........

No comments: