Thursday, May 13, 2010

cuti aku dan cuti selamanya

yaaa...aku bosan dok kat rumah...tapi aku suka berada di sini. kenapa? sebab aku tengah bercuti. (jadii??) i love holiday so much!! (masih tak paham) bila dah masok medic baru ktorg menghargai cuti2 yang ada. korang mungkin blurr tahap gaban king kong diatas apa yang merepek ni. DUA bulan lebih pun jadik lah. agak lama 2 bulan. macam2 boleh dibuat. kalo mr.X kawen masa awl2 cuti ni, masa aku dah kena balik semula ke uni conform perut si isteri dah boroi betul x??.. 2 bulan saaangat lama.

perancangan masa cuti...

tak tahu... erm... ade dalam buku x?... perancangan tu ape?? (jangan layan TT)

first of all.... penuhi masa anda dengan perkara-perkara tidak berfaedah dan membuang masa. sebab apa?.. sebab bila dah masuk U balik, nak buang masa pun rasa berdosa, (walopun rasa berdosa tapi still jugak buat..hahah....) lain lah kalo time cuti, buang masa pun tak rasa apa-apa...macam makan nasik tidak berlauk... siap bole cakap
"buang masa? ada aku kesah??"
...hahah.. bole?..

macam mana nak buang masa?... nak buang masa bukan dengan tengok jam dinding lama-lama.... atau bukan dengan tidur meniarap diatas lantai sampai rasa nak makan baru bangkit... atau bukan dengan makan makan makan makan sampai rasa nak tidur baru stop makan... atau bukan dengan CUKUP!!!!aku dah penat...bole??.. minom air jap..

apa yang dinamakan buang masa?? ----->tengok movie2 yang ada walopun dah tengok banyak2 kali... satu hari habeskan satu season series boleh??...nak terlajak sikit sampai masuk season seterusnya pun boleh jugak... but eniway, thanks to strymyx mak aku yang sangat berjasa kepada aku... tanpa benda itu, hidup aku hanya pada astro.... walopun tidak lah selaju maxis broadband haziq...yang tekan je youtube dah boleh tonton sambil peluk-peluk dolphin buddy orang lain (ewww...keji)... eniway binatang tu bukan dolphin oke, itu adalah ikan paus...bole??... mungkin haziq fail exam masa tadika dahulu, ikan paus pun x kenal...hahaha... tapi kalo calcitonin, histamine, omeprazole bagai semua beliau tahu...petik jari jew... =)....iboh manas, iboh paksa dikpun bah mun sik mok...(only he knows what the sh*t is this)


eniway.... apa tajuk entri ni sebanrnya.... erm....ok... aku nak tulis tentang apa sebenarnya.??..


okeh...budak-budak tak senonoh menari... jadi....kenapa??..erm... bukan... bukan tentang ni...




haha... belajar memandu... yes... aku masih lagi jahil dalam memandu... lepas Pasum aku buat sampai dapat "L" sahaja... tengah tunggu cekgu yang chanteq untuk call aku, driving lessons dengan beliau bla bla bla blah bla blew bla bla...
paham??..x paham xpe... nnt tanya cekgu ye adeq...




bulan 6 ni aku dicadangkan untuk menemani Datin Salbiah untuk ke Kuching. (maaflah BM aku burok) Ngko tau tak Kuching itu adalah sebuah bandaraya??..aha...kalo tahu bagos..

tujuan : appointment katanya..
yaa..lama jugak aku tidak kesitu.. last time aku kesitu pun time minggu aku dpt result SPM..lama bukan... dah lebih 2 tahun....erm....tetiba aku rasa 2 tahun tu tak lama... jadi perlukah aku tunggu sampai 5 tahun baru nak pegi kuching??..hurm.. nak pegi lepas 2 tahun ke lepas 5 tahun??... erm....biar aku fikir semalaman...


oh yaa...
kalian-kalian semua dah tengok series ni?




suka dengar assent diorg guna pakai...bole??...
overall tentang teenage life 8 sekawan di britain... terbayang kalo lah hidup aku macam diorg, confirm mak bapak aku dah hantar balik malaysia...hahah
seriusly, kalo x kuat pegangan agama, confirm terhanyut ikut arus remaja2 yang ada kt UK... kat US pun lebih kurang.... even kat malaysia pun macam hampir ke arah itu...haduuuu (oke. why suddenly talk bout this)
diorg memang gemar berparti sakan... parti kat mana??...di rumah kawan...sampai rumah pun jadi cam sarang burung...bole??... aku tak tau mcmana laa mak bapak diorg nak mengemas semua sampah sampah dan kotoran2 dan muntah muntah yg ada selepas parti tu....kesian...

overall tentang : parti...drugs...pills...seks... ect ect ect...
mesti ada : friendship, loves, family, ohhh benda2 yang sewaktu dengannya yang mesti ada dalam semua series remaja.... bole??
series is about watching not reading...am i rite?? jadi sila download dan tengok oke...
malas nAK m3naip lagi dah... penat... ngko tak penat ke membaca??













3 comments:

jaksyen said...

hoooo dah pandai kutok org dekat blog ek skang cess.. cess ni mesti time cuti bc blog mentor faiz so a.k.a azwan ali.. itu DOLPHIN LAAAAA mane de ikan paus.. mungkin anda yg fail tadika barang kali.. ish2 tgk ceritA yg merosakkan akidah jer... cune lah tgk series al kuliyyah ker sampai season ke 4.. BOLE???

Unknown said...

alaah....azwan ali tu bukan ke mentor ko??.. cara cakap pun lebih kurang sama... jadi yang berhormat kepala batas sila diam... ibarat kata pepatah dimana langit diludah, disitu terkena muka sendiri...(kalo xpaham rujuk buku stryer anda yang tebal itu oke)

eniway, aku x pernah lagi bukak blog si azwan ali oke....ngko ngn faizso yang bukak dan gelak2 sambil guling2 atas katil, nasib bentuk badan mengizinkan penggulingan berlaku... xD



p/s: haziq, u spoil a virgin kind and dauz-like (u noe who) BOY --->sangat banyak kutuk org dah kinek....nangga org IBAN jak kutuk...

jaksyen said...

haha u-kutuking-org-lain is so not my fault.. definitely not.. it could faiz so's fault.. saya anorexic yer x bleh guling.

u r so not dauz the second..
dont have to b one..
anyway what past is past
eceycey

and


I DO NOT TALK, SPEAK OR DOING WHATEVER POSSIBLE SITUATION THAT RESEMBLES AZWAN ALI OK!!!